onsdag den 25. december 2013

Julebio


Første juledag er som skabt til at gå i biffen, og efter lidt rådslagning med yngstesønnen faldt valget på Hobitten. Ja det er så del 2., som går i biografen i disse dage, så man var ligesom nødt til have set del 1 først.

a-billede440
Det gik formiddagen med hjemme i fifa´en;-)
Bilbo Sækker, Gandalf osv osv

a-billede441
Egentlig er jeg ikke så meget til den genre (fantasy) – har da læst Eventyret om Ringen i mine unge dage. Havde også Hobitten stående på reolen – tror nu aldrig jeg fik læst dén. Men det hjælper på det at få historien serveret i komprimeret form og i film-udgave – så kan jeg nemmere hitte rede i de mærkelige navne og underlige hændelser.

a-billede442 
Kan huske at hele min ungdoms billed-univers var “inficeret” med Tolkien og det formsprog, som er på ovenstående billede. Jugendstil-agtigt i de runde dekorationer og med mange detaljer.

a-billede443
… og alle træer, bjerge og bygninger er med gotisk himmelstræbende linjer. 
Utallige er de applikationer og billeder, som jeg mindes fra den tid – bliver helt nostalgisk.

a-billede444   
Flot flot film, som slutter på et meget spændende tidspunkt. Er dermed tvangsindlagt til at kaste mig ind i biografen, når 3´eren engang udkommer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails