tirsdag den 19. november 2013

Eurovision Song Contest 2014


Nogle vil måske mene, der er længe til Danmark skal stå for begivenheden næste år. Sådan føles det ikke her i hjemmet.

a-billede428
Da Danmark vandt i foråret 2013, blev det fulgt intenst af yngstesønnen (og med moderat interesse af undertegnede).
Ret hurtigt blev det dog et mål, at vi selv kan være med, når finalen løber af stabelen 10. maj 2014.

Det følges “on a daily basis”, hvilket betyder opdatering af diverse hjemmesider 10-15 gange.

Jeg tænker helt lavpraktisk:
- Kan vi få billetter? (det er ligesom det største issue af dem alle)
- Hvad koster de?
- Hvordan kommer vi frem og tilbage?
- Skal vi mon bo på hotel?
- Hvor meget skal vi have skrabet sammen alt i alt?

Min søn synes jeg har en negativ tilgang – jeg synes mere jeg er realistisk – hø hø. Studie i synsvinkel…

Hvilke ting læser sønniken så om?

- Hvor mange lande er tilmeldt? Ved sidste MGP var 39 deltagende lande. I skrivende stund har 31 lande bekræftet deltagelse – 9 lande er i “måske”-feltet.
Listen kan følges her
(Ventetiden bruges bl.a. til at læse om alle landene, lære deres flag, se/høre alle sange fra alle lande fra tidligere år osv osv)

Her kan man følge nedtællingen til begivenheden + div nyheder

a-billede427
B&W-hallerne skal være den ydre ramme – de skal nok fikses en anelse op ;-)
Og pyntes – læs artikel

a-billede430

De ligger på værfts-øen – Refshale-øen – det skal være “med kant” ;-)

a-billede429

Claus Zier skal stå for opbygning af scenen

Transporten bliver et problem – læs artikel

Det er bestemt ikke uinteressant, hvordan transporten frem og tilbage kommer til at foregå. Det er i omegnen af 10.000 mennesker, der forventes som gæster.

DR vil forny grand prixet – spændende!
“Mindre glansbillede og flere ægte følelser”

Krav til værterne

Så meget koster Melodi Grand Prix´et

Så svært bliver det at få MGP-billetter
Det er jo den virkelige interessante læsning. Kan vi mon være heldige/dygtige? Billetnet mm følges HELE tiden, så vi ikke misser info om det.

Arbejdsfordelingen er som følger:
Sønniken sørger for at indsamle viden
Jeg står for at skrabe penge sammen. Mange mange penge ;-)

Hvis Danmarks mest dedikerede MGP-følger skulle kåres, så ville min søn vinde.
Hvis nogen af jer støder på god viden, som kan hjælpe os på vej til målet, så giv endelig lyd;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails