lørdag den 19. oktober 2013

Ferie-film

 
 
Sådan en efterårsferie MÅ bare indeholde bif-besøg. Det blev til denne film med yngstesønnen.

Ingredienser i filmen:

- Dreng på 12 år med lavt selvværd – een ingen lægger mærke til
- Forelskelse i klassekammerat
- Venskab med anden skæv eksistens
- Et mystisk hus
- Pludselig har drengen overnaturlige evner
- En ond skurk
- Drengen “redder verden” eller hvert fald en del af dem

Hverken jeg eller min søn har læst det boglige forlæg. Men filmen er ikke noget særligt IMHO.

Det er altid sødt at se en uanseelig person få “rum” og anseelse. Virker retfærdigt og tiltalende. Men ellers er der sgutte meget at komme efter.
Historiens plot er bygget dårligt op, så man dårligt ved, hvornår højdepunktet i filmen er der. Utroværdig/uinteressant historie.

a-billede394
Hovedpersonen spiller ok. De andre biroller er derimod svage i skuespillet.

a-billede393
Jeg kan blive helt forpint over at se Nicolas Bro spille i sådan en møg-rolle. Han kommer selvfølgelig slet ikke til sin ret – skuespilmæssigt.

Tænke tænke – jeg må da kunne finde noget positivt at sige?
Jo, rent filmisk er der bygget nogle tegneserie-sekvenser ind – det er anderledes. Er prof lavet og virker godt.

Tvivler på, at filmen vil trække så mange publikummer, at der kommer en opfølger. Så er man da fri for at skulle se mere crap – i stil med alle de opfølgende “Far til fire-film”.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails