lørdag den 26. oktober 2013

Efterårs-caching


Ugen har budt på hyggelige cache-stunder med yngstesønnen, som nu er ved tage over på denne disciplin.

a-billede407
I går blev målet på de 100 nået for ham – det var/er stort ;-)

a-billede406 
Jeg sniger mig også opad i antal efterhånden. Men vi får nu også taget nogle gode snakke om “teamwork” og om, at det ikke gælder om at konkurrere på antal. At der er så uendelig meget mere og andet som er givende.

Fx er det nogle helt andre ting, vi får snakket om, end når vi hver især sidder med næsen begravet i iPhone, iPad og Netflix. Samtaler som opstår mens vi går:
- Hvad sker der, når man kommer i puberten?
- Hvordan kan det være, at jeg hilser på folk vi møder på stien, uden at jeg kender dem?

Sønniken vil også gerne have et mere omfattende emne, som vi kan have som tilbagevendende snakke-ting, når vi går/cykler. Valget (hans valg!) er faldet på “Starwars”. Jeg har altid været pænt blank på den film – synes universet er fremmedartet og underligt. Men ved en vedholdende indsats fra hans side, er jeg nu bekendt med begreber som “Handelsføderationen”, “Republikken”, “Naboo”, “Obi-one-Kanobi”, “R2D2”, “jedi”, “C3PO”, “druider” osv osv. Der er vist nok stof til mange geocaching-stunder ;-)

a-billede404
Her var en magnetisk cache påsat – een af de nemmere.

a-billede405
Og det går fremad med at få tilset vores egne caches, så vi ikke får idelige remindere fra reviewerne.

Og tænk!!! I går så jeg en ræv komme forbi – det er vist mit livs første ræv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails