tirsdag den 13. november 2012

Jubilæum - cache nr 250

På en sen, mørk november-eftermiddag fik jeg i dag logget min cache nr. 250. Havde forestillet mig, at det ville være sket i sommerferien, men det trak altså ud.

abillede909 
Et helt uventet aspekt af vores geocaching er blevet J-dagen. Initiativ-rige odenseanske geocachere er begyndt at arrangere event den dag. Ældstesønnen og jeg har været med begge gange. En ganske speciel oplevelse at overvære den aften i bylivet.

Mange festlige indslag – i år var der kreeret sang:

Vi lister os af sted på tå
når vi skal ud og søge 
for mugglere kan ej forstå 
vi roder rundt bag bøge.
Vi vender ofte hver en sten
og skuer vi en bunke pind'
så splitter vi alle den lige en gang
både nye og gamle på geo-leg!

GeoLinnea (mit geonavn) vandt en trøst-præmie i konkurrencen for bedste logning. Vi var indstillet men fik ikke nogen stemmer – ikke engang af os selv – yngstesønnen er fortsat i gang med at samle puslespillet, vi vandt.

abillede908 
Vi er overraskende nok ofte på farten igen. Det skyldes at yngstesønnen nu har kastet sig ind i legen med fuld styrke. Hans mål er 100 caches inden jul, og med nuværende tempo bliver det nået inden december.
I den sidste uge har vi været afsted hver dag – ofte når det at blive mørkt. Oplevelserne er der alligevel – se blot denne hare, som vi indfangede tæt på en cache.

At skrive først i logbogen 
det vil de fleste gerne.
Så nogle styrter hurtigt ud
når 'fonen altså bipper  -
de glemmer både tid og sted
når nye caches lokker dem.
så smutter de gerne på first-finder-jagt
både nye og gamle på geo-leg!

Sidste års decembercache-serie bliver nedlagt 1. december, så alle disse går vi målrettet efter. En slags “jul i november” – gad nok vide, hvormange vi når?

At finde bøtter hvor vi går
det giver mange glæder:
vi mange skrammer gerne får
men ser så skønne steder
Så når vi først er startet op
så er det svært at sige stop
Vi tager af sted både dag og så nat
både nye og gamle på geo-leg!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails