torsdag den 4. oktober 2012

Tøj til Baby Born-dukke

Jeg havde faktisk forestillet mig, at “Tøj til Baby Born-dukken” ville blive et hit i mit lille værksted.

  • Jeg kan godt lide at sy små ting (en formålstjenlig holdning, når man ikke har så meget plads).
  • Jeg ville kunne bruge mine myriader af spændende stofrester.
  • Tror faktisk der er et ret stort publikum, som vil være villig til at betale for noget pænt, sjovt og specielt tøj til netop den type dukke.

Har dog – indtil videre – erkendt, at min dukke forbliver lige så nøgen som på billedet. Hvorfor mon?

  • Det tager faktisk lige så lang tid at sy bukser til en dukke som til et rigtigt barn.
  • Alle størrelsesforhold er så små, at der skal specielle syteknikker til. Bare det at få lavet skråbånd pænt i et så lille halshul!
  • Giiiider simpelthen ikke.

Er dog åben overfor, at hvis jeg finder en enkelt eller to modeller, som glider vanvittig nemt gennem symaskinen, så vil jeg revurdere.
Det samme gælder i øvrigt “strik til Baby Born” – kunne være fine små, overkommelige, transportable håndarbejder. Men indtil jeg finder en model/teknik, som virkelig tænder mig, så bliver det ved teorien.

6 kommentarer:

  1. Hvor jeg kender det. Har længe haft planer om at kreere en garderobe til barnebarnets Baby Born, men hold da op, hvor er det kedeligt

    SvarSlet
  2. Dejligt med en lidelsesfælle;-)

    SvarSlet
  3. Længe siden vi har hørt noget om håndarbejde fra dig, hva´ A?
    Jeg strikker rigtig gerne til små menneskebørn - har dem i tankerne imens.
    Knus

    SvarSlet
  4. Du har ret, Marthe. Er blevet overmandet af iPhone og det, som følger;-)
    Jeg vil vist også heller strikke til rigtige børn end til dukker;-)

    SvarSlet
  5. Det er sjovest, hvis man selv har en lille pige, som faktisk bliver glad for tøj til dukken, - måske ligesom det tøj hun selv har. Det har jeg prøvet for snart mange år siden....

    SvarSlet
  6. Og jeg har jo "kun" haft drenge. Havde nok forestillet mig at indhente det forsømte. Men det bliver så ikke alligevel...

    SvarSlet

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails