mandag den 10. september 2012

Pocket Lists - en app jeg ikke kan undvære

For nogle måneder siden havde jeg den skræmmende oplevelse, at min Word-to-do-liste var væk.
Velmenende mennesker foreslog mig at anvende en app på min nye iPhone i stedet. Hmmmm – det måtte der tænkes lidt over.

Et paradigme-skift har på mange måder indfundet sig i mit liv efter nærkontakt med iVerdenen – således også på to-do-området. I dag - mandag d. 10. september 2012 – har jeg definitivt givet afkald på min Word-liste – det var flere uger siden, jeg sidst havde haft den fremme.
Nu foregår al styring via min app på henholdsvis iPhone og iPad.
(Et enkelt lille minus er, at jeg ikke kan synkronisere listerne med Windows – men pyt – det lever jeg med.)

App´en koster sølle kr. 6,-. Fantastisk!

abillede803

Alt muligt lægger jeg ind i lister. I ledige øjeblikke dagen igennem kigger jeg lige igennem, om der er noget oplagt at kaste sig over. Måske skal noget flyttes fra een liste til en anden. Eller punkter, som kan slettes. Enten fordi de er udførte eller fordi de ikke mere er relevante.

Bliver jeg mere stresset af den slags “egen-overvågning”?
Ikke en dyt. Faktisk får jeg nået meget mere med mindre indsats. Færre ting jeg glemmer. Større glæde over de mange ting, jeg husker. At få gjort. Eller få tænkt over.

abillede804

Jeg får nemlig holdt fast i, hvilke tanker eller tilgange til livet, som er vigtige for mig. Dermed bruger jeg app til langt mere end blot “huskesedler”.

Læs mere om app´en her: Pocket Lists til iPhone

abillede806
Jeg kan lave niveaudeling – faktisk i flere lag end ovenfor.

abillede805
Jeg kan koble gps-funktionalitet på, så jeg får et signal, når en bestemt forekomst på listen, kommer i nærheden af en lokation, jeg har defineret i forvejen – her Bilka.

Kan simpelthen ikke få armene ned af bare begejstring;-)

4 kommentarer:

  1. Det er da utroligt.
    Jeg lægger an til investering i ny telefon....

    SvarSlet
  2. Ja, det må du bestemt i gang med, Eva. Det vil du elske...;-)

    SvarSlet
  3. Den app må jeg have fat i :-) Tak fordi du deler din begejstring..

    SvarSlet
  4. Jeg kan slet ikke lade være, Lisbeth;-)

    SvarSlet

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails