torsdag den 9. august 2012

Tulip Mania og Anders And

I løbet af ugen kom yngstesønnen og ville fortælle mig om Tulip Mania. Om Tulip-hvad-for-en-fisk? Jeg har aldrig hørt om noget, som hedder Tulip Mania.

Så fik jeg ellers et længere “foredrag” om, at det var verdens første finanskrise, som fandt sted i årene 1636-37, hvor priserne på tulipanløg i Holland havde nået helt enorme højder.

Tiderne skiftede – smagen ændrede sig – priserne styrtdykkede på kort tid.

Wikipedia skriver om det her.

abillede738
Hvor havde sønniken så fået denne fantastiske viden? Jo, såmænd i ugens Anders And-blad;-)

abillede739

Satirebillede om emnet – malet af Breughel i 1640.

2 kommentarer:

  1. Dejligt med et nysgerrigt barn og glædeligt, at Anders And bidrager med viden.
    Rigtig god weekend, Anette

    SvarSlet
  2. Det er faktisk flere gange, at AA har været overraskende informativt. De har nok en education-afdeling i firmaet;-)
    Også god week-end til dig. Knus A.

    SvarSlet

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails