fredag den 24. august 2012

NFC - løsningen på mit "kort"-problem?

For nylig mukkede jeg i et indlæg over “kortenes forbandelse”. Alle de myriader af medlemskort, som misformer min pung til ukendelighed.
Måske er der hjælp på vej i form af NFC? Near Field Communication?

Tilsyneladende er begrebet endnu ikke forankret i et bestemt firma og har dermed ikke noget logo – har derfor kreeret lidt forsølvet grafik til lejligheden;-)

Hvordan virker NFC?

NFC er en netværksteknologi som virker trådløst på korte afstande, og som muliggør trådløs forbindelse, mellem to enheder der befinder sig i nærheden af hinanden, og som kun kræver at den ene enhed er tændt for at fungere. NFC bruges primært til at dele data, parre enheder og udføre transaktioner.

En mulighed i Danmark?
4 teleselskaber er gået sammen om denne hensigtserklæring:

Det skal være lettere og mere sikkert at være dansker. Derfor går de fire teleselskaber TDC, Telenor, Telia og Teleselskabet 3 nu sammen om at føre visionen om den digitale tegnebog ud i livet. Kontanter, sygesikringskort, betalingskort og medlemskort - alt hvad vi fysisk har i vores tegnebog eller pengepung vil snart ligge på digitalt på vores sim-kort som helt almindelige dagligdags funktioner på vores mobiler.

Yeah!!

Som vanligt tænker jeg straks på, om det nu er sikkert nok? For it-kyndige vil det vel være en smal sag at opfange de signaler som sendes mellem de to enheder?
Eller er jeg for mistroisk?

Eksempel på, hvordan det kan anvendes som en slags rabat-kort:

Jeg glæder mig allerede;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails