torsdag den 12. juli 2012

Sendt på aktivering...

“Hvad du ønsker skal du få…”
Jeg har ofte ønsket, at yngstesønnen var bare tilnærmelsesvis lige så interesseret i geocaching, som ældstesønnen og jeg er.

Det er han så blevet i denne sommerferie. Også i den grad. Nu vil han gerne geocache i alle døgnets vågne timer, og jeg kan vinke farvel til timerne med bog og symaskine.

Hele formiddagen blev tilbragt i det sydfynske med en geo-veninde og ældstesønnen. Som det ses, blev hver en sten vendt og vi fandt allehånde “natur”.

Vel hjemme igen stod yngstesønnen klar med en liste over mulige cache-emner i nærområdet. Det blev til løsning af hans første multi-cache. Stolt er han!
Næste mål er at “tømme” Odense for traditionel-caches. Pyha siger jeg bare…

Der er mange grunde til, at jeg godt kan lide at geocache sammen med ungerne. Een af dem er, at det giver en god robusthed og modvægt til tv, spil og iVerdenen.
- der er stejle skrænter, moser, vandløb og mørke skove
- torne, brændenælder, tidsler, bjørneklo og burre
- masser af myg, mus, edderkopper, bænkebidere og myrer
- der bliver gået og cyklet meget – naturlig træthed indfinder sig

abillede655
- for slet ikke at tale om vejret og dets uforudsigelighed. Yngstesønnen og jeg blev overrasket af denne syndflod (med hagl, lyn og torden), da vi var næsten hjemme. Måtte søge ly i et legehus. Endnu en lektion i robusthed blev lært.
Når man har prøvet alle ekstremerne, kan man fremover altid smile og sige “pyt – jeg har da prøvet det, som var meget værre”;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails