mandag den 9. juli 2012

En ny geo-cacher

Yngstesønnen har det seneste års tid fulgt den fascination, som ældstesønnen og jeg har lagt for dagen, hvad angår geocaching. Men det har aldrig rigtigt fænget.
Jo, han har bidraget meget aktivt i at lave spørgsmål til fx den meget succesrige kongecache-serie, som vi har udlagt. Men det har ikke været legen ude i felten, han har fundet sjov.

abillede596
Da vi var på tur i går, kom vi forbi cachen “Hole Kilde” – tænkte jeg, at det kunne være sjovt at prøve til igen. Som det ses på det indledende billede, fik han en introduktion på iPhonen (som snart er mit primære geo-værktøj) til, hvordan han kunne blive ledt frem til cachen.

abillede598
Han var meget stolt, da han helt selv fandt cachen i noget mudret terræn mellem to store træstammer.

abillede599
Senere blev det også til en cache nær Egeskov Slot, hvor han fik lov at overtage alt de sidste 25 meter hen til cachen. Også den efterfølgende logning blev noteret af ham selv.

Så stolt var han og meget tændt på (selv) at få det logget korrekt på hans profil på geocaching.com. 
Jeg vidste det vist godt allerede men blev jeg mindet om det: Hans motivation er at få lov at opleve, at han gør noget selv – som i S-E-L-V.

.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails