tirsdag den 5. juni 2012

Firstfinder-jagt

Mandag morgen vågnede jeg af een eller anden grund ved halv fire tiden. Så, at der var frigivet 6 cacher klokken halv tre (!). Gad nok vide, om de var bestilt frigivet på det tidspunkt?

Nå, men jeg besluttede, at jeg og sønniken havde brug for vores nattesøvn, selvom det var fridag. Vågnede igen kl. kvart over fem – sønnen var vågen. Om han ville med på firstfinder-jagt? Han røg ud af sengen med raketfart;-)

Alt vores geo-grej står klar i en taske, og vi opererer efterhånden fuldstændig som et hold brandmænd, der bliver kaldt ud til en brand: Begge ved præcis, hvad der skal gøres, og det bliver gjort på ganske få minutter. Ikke mindst skal cache-informationerne overføres fra pc til GPS.

abillede417
Fra min egen barndom husker jeg de mange naturoplevelser fra alle tider af året og alle tider af døgnet: Botaniseren, fugletur, svampeture, lyslokning om natten osv osv.
Mit nuværende liv indeholder ikke de elementer, og jeg har tit syntes, det var ærgerligt, at mine børn ikke fik de tilsvarende oplevelser. Med geocaching er det dog kommet ind i forhold til min ældste søn: Vi oplever mange forunderlige steder – tidligt om morgenen, sent om aftenen og midt om natten. Fugle, dyr, dufte, lyde og stemninger. Nærvær…

abillede420
Elendigt billede – I know;-)
Hvis man kigger godt efter, ser man to harer på flugt væk fra os.

Nå tilbage til geocachingen: Der var 6 cacher som skulle findes rundt i svampe-hatte-kvarteret i Odense SØ.
Mange hundeluftere på det tidspunkt af morgenen!

Vi havde den store fornøjelse, at ingen andre geocachere var morgenmennesker den dag = 6 firstfindere og en flot medalje i finalecachen.

 abillede418
Sådan er set-uppet, når jeg kører med iPhonens kort som vejviser til cachen. Hverken funktionelt eller fikst.

abillede416

Derfor står en iPhone-holder til cyklen højt på ønskesedlen. Denne model ser tiltalende ud, da den antyder fleksibilitet i forhold til størrelsen på telefonen og således ville kunne omfatte et stort cover.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails