fredag den 11. maj 2012

Zen for mødre

Denne bog erhvervede jeg mig for ganske kort tid siden. Endnu er det ikke meget, jeg har fået læst, men jeg er sikker på, at jeg bliver glad for den.

Det er nemlig damen bag denne blog, som er forfatteren:
Hele 3 ting
En blog jeg for nylig har tilmeldt mig, men som jeg allerede følger med stor glæde og interesse.

Bogen er erhvervet ved at skrive direkte til hende, som hun på bloggen lægger op til, at man kan gøre. Har sjældent været ude for så positiv en behandling i mail og forsendelse af bogen. Hun er nærværende i sin korrespondance og personlig. Gør mig glad.

Een af de måder jeg selv kan bringe mig i en Zen-tilstand er, når jeg vælger at gå hjem fra arbejde i stedet for at cykle. Der er ganske vist ikke særlig langt, men det er dejligt at give indtrykkene fra dagens hændelser lov til at bundfælde sig, inden hjemmelivet tager over. Nyder fuglesang, vinden i træerne, himlen og lader tankerne flyve.

Citat fra bogen: “Du ved du har brug for Zen, når du tænder for computeren, så snart du kommer hjem fra arbejde”.
Dermed har jeg allerede nu har jeg erkendt, at det kun vil være dele af visdommen, jeg kommer til at tage til mig;-)

2 kommentarer:

  1. Jeg har også for nylig opdaget Anna Skyggebjergs blog og følger med der. Det er godt at blive mindet om, at man har brug for "zen", - eller hvad man nu selv vil kalde det.

    SvarSlet
  2. Også vigtigt at minde sig selv om, at det er i det ikke behøver være langvarigt og omstændeligt. Hun er god til at få det gjort dagligdags.

    SvarSlet

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails