tirsdag den 3. april 2012

Trendsales - mine oplevelser

Jeg har tidligere skrevet om, hvordan jeg oplever Amio, som salgssted – læs evt dette indlæg.

Jeg har i lang tid ikke haft stunder at følge op på disse online salgssteder, så derfor har det trukket ud mht at kommentere på de øvrige.

I dag bliver det Trendsales.

Koncept:
Køb og salg af tøj og tilbehør. Det er både nye og brugte ting. Efterhånden er deres koncept dog blevet udvidet, så deres udbud dækker snart sagt alle kategorier.

De har rigtig mange reklamer og det bimler og bamler i alle mulige farver på deres side. Dermed har jeg allerede antydet, at jeg finder stedet rodet og ufokuseret.

De har købt QXL (eller er det omvendt?), og man kan godt mærke sammensmeltningen, når man fx søger på varer.

Plusser:
Når man kigger på, hvormange der er logget ind på en tilfældig hverdagsaften, så må man formode, at man rammer et stort potentielt publikum.

Det er nemt og overskueligt at uploade nye ting.
Disse ting har jeg lagt ud her til aften: Bluser og kjoler.

Salg styres vha Trendsaleshandler, som er en slags “betalings-buffer” – fungerer ualmindeligt smidigt og nemt.

Det bærer præg af, at folkene bag sitet er rutinerede og har fået filet produktet til over en rum tid.

Jeg kan godt lide, at jeg kan følge med i, hvem der har set min annonce. Giver mig en fornemmelse for, hvilke produkter/billeder, der tiltrækker opmærksomhed.

Minusser:
Som altid: Jeg synes jeg sælger for lidt. Det er kun blevet til nogle få salg. Fornemmer at mine ting drukner i alt muligt brugt og at jeg “konkurrerer” med nogle, som sidder og syr på akkord. Hvilket jeg ikke gider. Jeg vil have en bestemt pris for mine ting – ellers kan det være det samme. Den holdning har nok trange kår i forhold til at sælge noget.

For at kunne få adgang til en del forskellige (og nødvendige) faciliteter, skal man være betalende medlem. Jeg giver således kr. 69,- pr. måned – det er fuldstændig blødt, når jeg ikke tilsvarende sælger noget. Derfor skal jeg nu have “sat foden til” og have mindst 20-25 varer der i forskellige kategorier, så jeg har et ordentligt grundlag at vurdere udfra.

Synes det er træls, at jeg ikke i højere grad har mulighed for at profilere, at det er håndlavet og unika, jeg sælger.

Summasummarum:
Jeg bliver på denne salgsside noget tid endnu. Vil også forsøge at sælge nogle af de købte bluser, der hænger i skabte, men som ikke bliver brugt. Måske jeg på den måde kan opveje det dyre abonnement;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails