søndag den 8. april 2012

Ny taske?

Faktisk er jeg rigtig glad for denne taske. Den er købt på nettet for en del år siden – firmaet må være gået ind, for jeg kan ikke hitte det mere.

Desværre er den ikke særlig anvendelig til den nye telefon, efter jeg har sat beskyttende (hvidt) cover på. Den bliver lige ½ cm større på alle sider, så den ikke glider nemt ned i tasken. Som det ses, stikker hjørnerne også ufikst op.

Det går op for mig, at jeg faktisk har mange krav til en ny model:
- Stor nok uden på den anden side at være for stor og klodset
- Så solid at telefonen ER beskyttet
- Nem at åbne/lukke (dér røg alle dem med lynlås)
- Pæn (hvilket jo er en yders subjektiv ting)
- Den skal kunne hænge om halsen
- “Ophænget” skal siddde midt på tasken og ikke i siden

Har støvet rundt på nettet…

abillede251 (Billede lånt fra Etsy)
For lille når jeg har cover på telefonen – desuden sidehængt.

abillede252(Billede lånt fra Etsy)
Slet ikke noget “ophæng”, men faktisk en fin ide med filt.

abillede253(Billede lånt fra Etsy)
Sidehængt og lynlås. Ser ud til at være nogenlunde almindeligt bomuldsstof, som er anvendt. Tvivler på, at det vil give særlig god beskyttelse.

abillede255(Billede lånt fra eTasker)
Ret fin – ser dog slet ikke stor nok ud til mit brug.

Nu har jeg haft nærstuderet den taske, som jeg allerede har. Syteknisk burde det bestemt være overkommeligt. Så lige nu går jeg efter selv at gå i “creation-mode”.
Yderstoffet skal nærmest være møbelstof-kvalitet, hvilket jeg ikke umiddelbart ligger inde med. (Medmindre jeg da giver “filt” en chance.)
Inderstoffet skal være en slags taft eller hvert fald noget, hvor telefonen ikke møder modstand. Måske silke?

Der arbejdes på sagen…

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails