torsdag den 5. april 2012

Dagens sang

Den grønne, søde vår
igen på jorden går.
Se, solen drypper ild,
og vinden er mild.
Søndenvind, vandresind!
Træk vogn af hus, tag kæp ved krog!
Følg med, følg med på forårstog,
med knark af hjul og knirk af åg ­-
Vidt ud i verden!

Det gamle vinterøg
i stalden indeføg
blandt spindelvæv og møl ­-
nu har hun føl!
Følfod,
Flyvemod!
Spring, raske svend, på hingstekrop!
Galop, galop i ryttertrop,
med op og ned og ned og op -
­Vidt ud i verden!

Og vil du gå med mig?
Til døden, du og jeg!
Mit skønne unge liv,
min rejseviv!
Kærlighed,
herlighed!
At være to, ved nat og dag,
to åndedrag, et velbehag!
Lyst efor og mørkt ebag -
­Vidt ud i verden!

Den grønne, frie skov
har givet os forlov.
Vi kender ej vort sted -
­men svalen er med.
Svalesind,
vårvind!
Følg med den fuglefrie vår!
Mod syd, mod syd, hvor solen står
Vi går og går og går og går -
Vidt ud i verden!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails