søndag den 26. februar 2012

Roskilde Domkirke - volume 15

Dronning Margrethe ved allerede nu, hvor hun skal begraves. Det bliver i Sankt Birgittes Kapel. Det bliver sammen med prinsgemalen, når han engang dør.

Det er Bjørn Nørgaard, som har udformet udkastet til gravmælet – ovenfor ses en miniature.

I kapellet ligger i forvejen Chr. d. 4. børn med Kirsten Munk – 3 børn, som var udenfor ægteskabet.

Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal mene om oplægget til Dronning Margrethes sarkofag. Synes mest af alt, at det ligner et forvokset vaterpas.
Men det er nok mig, der bare er lidt vel konservativ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails