mandag den 13. februar 2012

Pinterest - skal i gang med noget spændende

Lige om lidt skal jeg i gang med noget spændende: Pinterest.

Hvad er så det? Tjah – en form for digital opslagstavle, hvor man – indenfor kategorier – kan samle de forskellige flotte og inspirerende billeder, man finder.

Endnu noget nyt at få gransket.
Første pudsige ting er, at man ikke bare kan tilmelde sig. Man skal lade sig invitere.
Næste pudsige ting: Man starter med at logge ind via Facebook eller Twitter. Twitter er jeg ikke på (er jeg mon gammel og forstokket?), og Facebook er jeg egentlig ikke hooked på at få integreret med hvad som helst andet. Angiveligt skulle det dog efterfølgende kunne lade sig gøre at bryde den indbyggede automatik, så FB-indblanden bliver holdt udenfor, hvad jeg måtte lave på Pinterest. Vi får se…

Jeg glæder mig rigtig meget til at skulle opsætte mine forskellige opslagstavler (boards). Vil formodentlig tage udgangspunkt i de kategorier, som jeg har på min Tumblr-konto. Det vil nemlig præcis være den type emmer, som jeg finder samle-værdige:
- Sort-hvid-grå grafik
- Strik
- Hækling
- Yarnbooming
- Farver
- Smykker
- Indpakning
- Opbevaring
- ….

… jeg må i gang

7 kommentarer:

  1. Ja Linnea:)
    Jeg syns også at den lyder virkelig spændende og fik invitation for nogle måneder siden,men det er jo lige det med at komme ind i det hele...jeg har bare ikke fået taget mig sammen endnu...spændende at "se" hvad du syns og finder på :)

    Knus og kram herfra

    SvarSlet
  2. Dagen i dag er nok for fremskreden til, at det bliver til noget nu, men jeg er meget tændt på det. Stay tuned;-)

    SvarSlet
  3. spændende ... havde overvejet men er heller ikke på facebook .... endnu ;0)

    SvarSlet
  4. Synes også det er SÅ træls, at de hægter sig på andre ting på den måde. Som når Apple-produkter forudsætter, at man har en pc at opdatere via - nå det var en anden af mine aversioner, som blev luftet dér;-)

    SvarSlet
  5. Fænomenet, som jeg vil kalde det, dukker op på mange blogs - og jeg er da også lidt nysgerrig, så følger gerne din videre færd :-).

    SvarSlet
  6. Jeg har været på Pinterest længe og er meget glad for det. Logger også ind via Facebook, men de ting jeg foretager mig på Pinterest bliver kun delt på FB hvis jeg selv ønsker det.
    Jeg bruger Pinterest til at få gode ideer - og jeg advarer - der er MANGE - men også til at gemme gode ideer jeg finder rundt om på nettet - fx. madopskrifter, gode bøger, strikkeideer og meget, meget mere. NU står jeg sjældent der hvor jeg tænker "Hvor var det nu jeg så den gode opskrift"? - for den er jo lige der - på Pinterest.
    Så se at komme i gang - du vil elske det.

    SvarSlet
  7. lyder spændende Anette - glæder mig til at høre mere....

    SvarSlet

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails