tirsdag den 10. januar 2012

Trackable geocaching-taske

Så blev min trackable geo-taske endelig færdig. Ideen blev skabt tilbage i november, hvor vi var til J-dag med en flok dejlige fynske geocachere. Med ved bordet sad en pige, som omtalte denne slags sy-mærke, der samtidig er en TB.
Sagde hun TB?
Ja, det sagde hun.
En TB er en Travel Bug og det er eet af de mange geo-nørd-begreber, som man efterhånden lærer.

billede961 
Tasken er nu syet og mærket sat på. Den opmærksomme læser vil bemærke, at sølvpladen er helt tom – det er fordi jeg har sløret den kode, som står der. Det er nenlig den, en geocacher vil bruge, når han/hun “logger” min taske.

Symærket har hængt på min opslagstavle siden før jul engang. Når taskesyningen er blevet skubbet op i toppen af to-do-listen, er det ikke mindst fordi der er to januar-arrangementer, hvor jeg regner med at møde en del geocachere, som (forhåbentlig) vil spotte min taske og yde den logningsmæssig retfærdighed.

billede962

Selve tasken er der ikke noget avanceret i. Blot et foldet rektangel, der syet sammen i siderne.
Egentlig var det ikke meningen at der skulle være en effektfarve på indersiden, men så synes jeg alligevel, det kunne være flot med et match til selve mærket. Var først igennem mine mange mønstrede stoffer, men det var ikke de rigtige nuancer. Så faldt øjet på denne ensfarvede rest – den skulle det være!

billede963
Da der er ret meget “pres” på låsen, er det vigtigt at understøtte den – derfor har jeg strøget en relativ kraftig vlieseline på bagsiden af det orange stof inden sammensyning og inden montering af magnetlåsen.

billede964
Foroven afsluttet med en kantstikning. Jeg har det næsten skidt med at kalde den en “kantstikning” – mindes min første tid som elev på Odense Fagskole. Jeg var nærmest en paria i klassen en overgang – hvert fald i lærerindens øjne – fordi mine kantstikninger lå ½ cm fra kanten og ikke kun den obligatoriske ene milimeter.
Det er een af de dejlige ting ved at blive ældre: Nu bestemmer jeg selv, hvor mine kantstikninger ligger. Både i konkret men ikke mindst i overført betydning;-)

billede965
Jeg har allerede een taske, som jeg har syet efter samme model. Den er dog forsynet med dette skønne krone-mærke. Nu må vi se, hvorledes de to tasker vil klare den indbyrdes “konkurrence” i den kommende tid.

Stofferne?
Det sorte stof er en skøn kraftig – næsten valket – uldkvalitet. Det har jeg erhvervet for mange år siden på IKEAS rest-marked – har nok ikke kostet mig mere end kr. 25,-. Det var dengang man nærmest var i slagsmål om tingene – ikke den fesne, civiliserede nedsat-variant, de har i det nuværende IKEA nær kassen.
Jeg har syet meget (som i MEGET) af det stof allerede - nu bliver jeg snart nødt til at spare på det.

Det orange stof stammer fra et tusse-gammelt projekt. Jeg fik – via en veninde – den tjans at sy betræk til 4 sæder i Cafebiografen. På det orange betræk applikerede jeg ordene “JURY” i sort – det var en vitaminrig farvekombination, så ingen af bedømmerne til kortfilmsfestivalen var i tvivl om, hvor de skulle sidde;-)

Og således har mange ting en historie – gad nok vide, hvad min taske kommer til at opleve, og hvilke geocachere den vil møde?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails