lørdag den 28. maj 2011

Flere bogmærker

Jeg holder af at have mange bogmærker – gerne med billeder, der er i tråd med, hvad der interesser mig for tiden.

Derfor blev ovenstående foto af mit fine USA-boldstof selvfølgelig et naturligt valg.

bogmærke95

Mount Rushmore har altid været et meget yndet emne for mig og børnene. Det er da bare SÅ fantastisk, at “nogen” fandt på at hugge Washington, Jefferson, Roosevelt og Lincoln ind i en klippevæg.
Kan I i øvrigt huske Hitchcock-filmen, hvor de drøner rundt derude ved nattetide?

bogmærke96 
Nok så meget affødt af “Giganternes Fald” har jeg mægtig meget mod på at læse om den russiske revolution. Dette billede er fra umiddelbart før stormen på Vinterpaladset. Har ikke helt styr på om det fra Februarrevolution eller Oktoberrevolutionen – men det er hvert fald 1917.
Har en bog liggende, som jeg snarest skal i gang med. Den hedder “Dagene derpå” og er en biografi fra perioden – den glæder jeg mig til at bruge bogmærket på.

bogmærke97
Her er en serie frimærker med Christian d. 9. – ham nærstuderer yngstesønnen og jeg en del. Bl.a. er det hans rolle som Europas svigerfar, vi har taget udgangspunkt i. Hans datter nr. 2 var prinsesse Dagmar, som blev kejserinde i Rusland. Hendes ældste søn var netop den zar, som blev afsat under den russiske revolution. Og sådan hænger tingene så fint sammen;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails