tirsdag den 15. marts 2011

Windows 7-viden

Her har vi så igen eet af de mere nørdede indlæg, der er afstedkommet af min (fritids)-tjans som supporter.

Der kom en privat pc ind på mit “værksted” med det problem, at mange af ikonerne på skrivebordet var ens. Det var de af den simple grund, at filtypen .lnk (ved en fejl) var blevet associeret til et bestemt program.

Nu skulle man tro, at det var ganske nemt at ændre dette. Jeg ville også forholdsvis nemt kunne ændre til et andet program, men faktisk ønsker jeg/man slet ikke at denne type fil, som er “genveje” skal associeres med noget bestemt program.
What to do?

Jeg forsøgte mig med at vælge “cmd” og “kør som administrator”. Der kunne jeg godt anvende forskellige kommandoer til at af-associere lnk-filer, men det virkede bare ikke;-(

Det blev det lille program unassoc fra Winhelponline, som hjalp mig. Yes!

2 kommentarer:

  1. Ja, der er mange udfordringer med moderne teknik, men det lyder da som om, du har helt styr på det

    SvarSlet
  2. Åh det er sødt af dig. Men det er nok som altid: "Jo mere man ved, jo mere finder man ud af, at man ikke ved";-)
    Jeg elsker faktisk at løse gåder og jeg kan rigtig godt lide at knække dem af denne type.

    SvarSlet

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails