søndag den 9. januar 2011

Hækle-motiv 5

Jeg fik startet med “Motiv 5” i denne bog.

billede256

billede257 

Jeg valgte at lægge ud med en almindelig kvalitets bomuldsgarn og hæklenål nr. 3.
Heldigvis var der en almindelig tekstforklaring (på engelsk) udover et diagram. Efter lidt tilvænning er der styr på syntaksen for luftmaske, kædemaske, fastmaske og stangmaske.

billede258

billede259

Jeg synes det blev en anelse løst i det, så jeg lavede en ny udgave, hvor en nål 2,5 kom i anvendelse. Kan ikke udelukke, at garnet er en anelse tykkere, men alt i alt virker denne version mere tæt og lækker.

billede260

billede261

Måtte også prøve en version i uld – det er heller ikke dårligt. Da jeg dog har mange forskellige farver i bomuldsgarn, vil det nok blive den kvalitet, jeg vil lave fremtidige lapper i.

Det er i øvrigt sjovt med hækling (og strik). Når jeg skal prøve en ny teknik eller mønster, så virker det meget utilnærmeligt i starten. Men hvor går der dog kort tid, inden teknikken ligger i fingrene og jeg føler mig fortrolig med den. Meget positivt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails