søndag den 26. december 2010

Vendestrik i ikke-baby-farver

billede205

Jeg er meget begejstret for at strikke vendestrik – dels elsker jeg at strikke ret-masker (glatstrik bliver ofte ujævnt for mig) og dels tiltaler den enkle udtagnings-teknik mig. Det med, at kan bare vender halvvejs eller 2/3-del på nogle af pindene og vupti: Så har vi en udtagning.
Lige en type strik som egner sig til min ofte forvirrede hjerne, hvor tusind ting rumsterer sent på dagen og som oftest samtidig skal forholde sig til børn, der melder ind med dit og dat.

Overskriften hentyder til, at de hidtidige strik-tiltag har været holdt i lyserødt og pink – pludselig var det for meget, og jeg fik trang til at lave noget i helt andre farver. Planlægger også en chokolade-brun rib-undertrøje, og må så hellere selv sy nogle velour-bukser, der kan matche. Nok ikke sådan lige at finde færdigsyet i disse absolut ikke det-bliver-en-pige-farver;-)

Nå, selve det store billede af trøjen må I vente med – da billederne blev for overbelyste, så der skal en ny trøje-poseren til i dagslys.

Garnet er købt hos Tante Grøn og velvilligt financieret af mormoderen.

Modellen er fra Drops.

1 kommentar:

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails