lørdag den 18. december 2010

Snefnug

Når først man har været omkring jule-stjernerne (Waldorf-varianten), så er der ikke langt til at kaste sig over papirs-snefnuggene.
Dem har jeg faktisk altid holdt meget af – det med at klippe sådan lidt-ud-i-det-blå og så vupti, når man folder ud, så ser det altid (eller næsten altid) hammer-godt ud.

Mindes i øvrigt en fascninerende engelsk bog, som jeg engang faldt over på biblioteket. Det var sort/hvid fotos af RIGTIGE snefnug – der var tusindvis af forskellige. Hvordan de har kunnet fotografere dem, har i øvrigt altid været mig en gåde. Nå, men det var et sidespring.

Blot her et enkelt fnug til at supplere indlægget. Det mest anderledes i forhold til, hvad jeg tidligere har gjort, er at der foldes en ekstra gang – det giver en flot effekt.

I morgen vil jeg få lavet nogen fnug, som kommer op og hænge på vinduet. Dem jeg har klippet ligger lige nu i pres, så de gerne skulle sidde helt glat og fint på ruden.

billede194

På dette indlæg vil jeg samle andre indlæg om fnug. Både dem med how-to-beskrivelser men også dem, hvor der “bare” bliver vist frem. Send gerne flere links – så supplerer jeg indlægget.

Justsomethingimade
Littleeme
Papersnowflakes
Badut
Mayamade
Thejamesgarner
Bungalow5
Helpinglittelehands
Dansukker

1 kommentar:

  1. "Faldt lige over" din blog - skønt når man opdager sådan en flot, kreativ blog.

    Dansukker har smukke snefug på deres hjemmeside. De smører dem med lim og dypper i sukker (de skriver ikke om de drysser :-)).

    SvarSlet

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails