torsdag den 30. december 2010

Snefnug hæklerier

billede219 

Er nok egentlig ikke meget til hækling. Jo, har hæklet meget i mine “unge dage” men det har været ganske simple ting som grydelapper, håndklæder og i den dur. Altså ikke voldsomt avanceret sådan rent teknisk. Luftmasker, kædemasker, fastmasker og stangmasker, hvis det gik højt. Til gengæld var jeg uhyre produktiv;-)

Det tiltaler mig, at man ikke skal sidde med lange og (nogle gange) uhåndterlige strikkepinde. En hæklenål er et meget enkelt og let transporter-bart værktøj.

Har som bekendt købt denne bog hjem: Crochet Motifs.
Den er vildt fascinerende, men skræmmende med de engelske fagudtryk (som i øvrigt tilsyneladende er forskellige om det er engelsk eller amerikansk) og metoden med diagrammer.

Har forsøgt mig med et snefnug som indledende projekt med en gammeldags opskrift. Tror nok garnet skal være lidt finere for at blive sådan et lille fiksi fnug som kan sukkerstives og hænges på træet eller i et vindue.

3 kommentarer:

  1. Hej Anette!
    Jeg har også altid strikket mest, men synes ligesom dig, at et hækletøj, som oftest kan deles op i mindre arbejder, er ualmindeligt praktisk og nemt at tage med sig. Er lige nu i gang med et tæppe af diverse uldrester. Det hækles i firkanter, ikke bedstemor firkanter men sådan ´firkantet rundt`. De enkelte firkanter dekoreres bagefter med en rund hæklet lap i en anden farve, en knap, eller broderi. Det er sådan et arbejde, som ikke lige skal være færdigt, men som tages frem i pauserne mellem andre projekter.
    God fornøjelse med dine søde snefnug.

    SvarSlet
  2. Fint lille fnug:)
    Jeg kan også godt lide at skifte mellem strik og hækling.

    SvarSlet
  3. Marthe: Det lyder spændende. Mon du viser et billede af det på et tidspunkt?
    Eva: Ja, jeg vil også have startet lidt af hvert op her til det nye år

    SvarSlet

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails