søndag den 24. oktober 2010

Squash-kage

Dette billede kunne have været taget af min kage.

billede128

Men sandheden er, at min kage er spist;-)

Squash, squash og atter squash i lange baner. Det er en “klage”-sang jeg hører fra mange på denne årstid. Når endelig vejret har artet sig og urten får sat nogle frugter, så er det i så overvældende mængder, at folk frejdigt kaster sig over hvad som helst af opskrifter for at få dem brugt.

Desværre er jeg ikke lige tæt på nogen, som kan levere. Dermed blev det til 3 stk til Netto-overpris. Never mind, nu blev der lavet en underskøn kage fra denne opskrift, som søsteren min introducerede på min fødselsdag.

Opskrift:
2 dl olie
3 æg
250 g sukker
325 g mel
2 tsk vanilesukker
2 tsk kanel
1 tsk natron
4 tsk bagepulver
1 tsk salt
50 g grofthakkede valnøddekerner
100 g rosiner
revet skal af ½ citron
3-4 squash (ca. 400 g)

Glasur:
flormelis
citronsaft
lidt vand
groft revet citronskal
Pisk æg og olie let sammen. Bland sukker, mel, vanillesukker, kanel, natron, bagepulver, salt, valnødekerner og rosiner. Rør æggeblandingen i .
Riv squashene groft og tilsæt dem. Når dejen er ensartet hældes den i en velsmurt springform og bages ved 175 grader i 1 - 1 1/4 time. Kagen afkøles lidt i formen, inden den forsigtigt tages ud og afkøles helt på en bagerist.
Pynt med flormelisglasur og lidt groftrevet citronskal. (Dette undlod jeg dog.)

Den er god så: Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails