torsdag den 28. oktober 2010

Så er jeg ved at være klar…

pixlr0091

I morgen går det løs med undervisningen. Jeg har 1½ lektion i 6. klasse, hvor vi skal begynde på emnet “billedbehandling”. Jeg glæder mig vildt meget, især  nu hvor jeg rigtig føler mig velforberedt.

Forløbet går over de næste 3½ uge (7 dobbelt-lektioner), og vi skal igennem mange emner. En del af dem bliver grundlæggende it-ting, som så bliver rundet i denne specifikke sammenhæng.

I morgen skal de lære:
- Åbne programmet (Pixlr)
- Gemme som foretrukken
- Om selve arbejdsfladen i programmet
- At åbne et billede
- At gøre et kvadratisk billede mindre
- Noget om pixels kontra centimeter
- At beskære et bilede
- At gemme et billede

… det er vist også meget godt på 1½ time;-)

Eet af del-målene er at lave små billeder på 9 x 9 cm, som bliver printet og derefter limet på små lærreder fra Søstene Grene.

Jeg håber virkelig at emnet fænger hos eleverne, og at de er motiverede til at gå i klinch med dette spændende emne. Det ved jeg meget mere om i morgen middag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails