søndag den 22. august 2010

Hæklerier

I alt for lang tid har jeg bare samlet til huse af ideer fra blog-indlæg, uden at det rigtig er blevet til noget aktivt fra min side. F.eks. havde jeg fået købt garn fra Tante Grøn og grydelap-opskrift fra Stof og Stil. Opmærksomheden omkring opskriften kommer fra Karen Klarbæks blog.

Endelig kom jeg så i gang med at teste opskriften. Der måtte indtil flere forsøg til, inden jeg fik knækket “koden”. Ganske simpelt, nu hvor jeg har fundet ud af det, men indtil da var garn og nål blevet smidt et par gange i frustration.

billede100

Som bekendt fik jeg købt for lidt garn, og jeg tror bestemt ikke, at eet nøgle Havblik (100 gr.) er nok til een grydelap. Det bliver meget kompakt og tykt og vil helt sikkert være velegnet til at tage varme ting ud af ovnen med.

Måtte også lige prøve de hæklede armbånd fra Karen Klarbæk.

billede099

Jeg synes måske de er blevet lidt for klodsede og store til min smag. Hun har en anden variant, hvor der er anvendt enkelt tråd og en række fastmasker færre. Måske jeg kunne putte en metaltråd indeni – det må prøves en dags tid.

2 kommentarer:

  1. Skønne farver til de der armbånd.
    I Stof og Stil garn er 50g. lige knap nok til en grydelap, hvis du laver dobbelt kant.
    I havblik bruger du endnu mere pr. stk.
    Husk, jo fastere du hækler jo tættere bliver grydelappen :)

    Tak fordi du linker.
    Sjovt nok, så har du også "min" billige voksdug :) ja, altså fra jeg var hos Stof&Stil.

    Karen

    SvarSlet
  2. Ja jeg må nok en tur til Tante Grøn inden længe igen;-)
    Det er bare SÅ ærgerligt at Stof&Stil er flyttet fra "min" ende af byen og til Rugaardsvej - før lå den nærmest i min baghave, og så blev der shoppet igennem, kan jeg love dig;-)

    SvarSlet

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails