tirsdag den 8. juni 2010

Pixlr-print-test

Så er jeg i fuld gang med at lege med gratis-programmet Pixlr – det ER altså ikke særlig mundret at udtale. Hm….

Nå, men som bekendt arbejdes der med det (gratis) online program fra www.pixlr.com

Een af de vigtige ting for mig at få testet, er printfunktionen. Selvfølgelig kan der printes, men hvilken størrelse kommer billedet ud i? Burde være ganske simpelt, skulle man mene, men sådan er det tilsyneladende ikke.

Har arbejdet med dette grundbillede:

arbejdsfil004 

Efter at have brugt effekt fra Express-delen af programmet (http://www.pixlr.com/express/) har jeg arbejdet videre med brushes i editor-delen. Det gav dette resultat:

pixlr006

Billedet var på 440 x 440 pixel, som jeg printede direkte fra programmet til min HP7350-printer. Dårlig (stribet) kvalitet ved 300 dpi men flot kvalitet ved 600 dpi. Begge i samme størrelse på 15,5 x1 5,5 cm, da det kom ud på papir.

Tog jeg til gengæld samme billede og printede fra Paint Shop Pros billede-layout, blev billedet lille: 5,5 x 5,5 cm. Samme billede printet direkte fra PSP til min HP7280 printer gav flot udskrift på 20,5 x 20,5 cm.

Hm – fornemmer at jeg får udstillet min manglende helt-i-detaljen-forståelse for de forskellige elementer, der spiller ind ved print-størrelse;-)

Never mind! Jeg skal have målrette min printopgave til een bestemt printer, så nu har jeg lavet nogle billeder på 260 x 260 px, og de skulle gerne ende op med at blive på ca. 9 x 9 cm færdige. Det er hvert fald det, som jeg arbejder videre udfra pt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails