lørdag den 17. april 2010

Photoshop

Jeg har længe ønsket at blive bedre til Photoshop – ja det har nærmest været sådan i flere år;-) Men da jeg gennem tiden er blevet relativ skrap til Paint Shop Pro, har der været en vis træghed med at komme i gang med andre programmer.

Og hvis man skal kaste krudtet efter et andet program, så er der ligesom kun eet, der kan komme på tale: Photoshop.

Jeg har været på nogle småkurser og selv gennemgået tutorials. Noget har jeg da også lært men intet i forhold til de oceaner af muligheder som programmet indeholder. Det er alt for nemt at vende tilbage til det jeg kender. Indlæringskurven for det program er altså seriøst stejl!

Lige nu føler jeg mig helt på bar bund og skal have de helt grundlæggende funktioner og arbejdsmetoder ind under huden. Derfor er jeg gået i gang med små og MEGET enkle tutorials. Her ser I resultatet af een af dem.

square02 Det fede ved den slags små-øvelser, som jeg kan tage i eget tempo er, at jeg laver den mange gange. Først for at få de grundlæggende funktioner ind under huden. Dernæst bevæger jeg mig længere og længere væk fra forlægget og får leget mig frem til kendskab af nye funktioner.

Der findes tusindvis af steder, hvor man kan finde lærdom (gratis) og på mange forskellige niveauer. Det gælder bare om at få valgt ud og så komme i gang….

Jeg leger lige nu her: MyJanee

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails