lørdag den 27. februar 2010

Guder



Synes mine unger læser så mange bøger, ser så mange film/tegneserier, hvor det fordrer kendskab til gudeverdnen. Eller sagt på en anden måde: De får oparbejdet et natur interesse for det område.

Der er en chef-gud i både den nordiske, den græske og den romerske mytologi. Om det så er Odin, Zeus eller Jupiter kommer vel lidt ud på eet...?

Hvert fald er jeg ved at prøve at lave en liste, hvor jeg sammenholder de vigtigste af guderne samt deres "områder". Undrer mig at der ikke findes sådan en liste, når jeg søger på Google. Eller også har jeg bare ikke fundet den.

F.eks.: Vingud er henholdsvis Dionysos og Bacchus.

Når jeg er kommet lidt længere, så lægger jeg den ud her. Nogen som kan bidrage med noget?

1 kommentar:

  1. Bidrage kan jeg desværre ikke. Men jeg glæder mig til du kan berige os. Man står jo tit i quiz-sammenhæng eller anden sammenhæng og bliver i tvivl om, hvem der nu var gud for hvad og hvor.
    God idé.

    SvarSlet

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails