lørdag den 31. oktober 2015

Styr på øreringene - nyt smykkeskrin


Jeg har haft hul i ørene i mange år, men det er noget tid siden jeg har været aktiv på øre-ringe fronten. Nu har jeg fået gen-åbnet hullerne og er klar til fornyet kig i smykkeskrinet.

Og hvad møder øjet? Rod!!!

Fuldstændig uoveskueligt at finde øreringe som jeg har lyst at tage på en given dag. Og som passer sammen.


Skrinet er sådan set fint nok - blot uoverskueligt. Behov for at kunne skille fx brocher og øreringe.

Tænke tænke.

Har været på nettet for at spotte evt løsninger man kunne købe sig til. Måske i lighed med dem de har i forretningerne til at præsentere. Ville dog ikke have stativer - skulle være i æske-form.

Fandt intet brugbart. Så måtte jeg i gang selv...


Investerede i (endnu) en æske fra Str. Grene.


Købte noget skumgummi-lignende materiale fra Panduro - ca ½ cm tykt.


En hel plade koster kr 44,- - skar stykke ud som passer til æske. Der er rigeligt tilbage ;-)


For at få noget "højde" på klippede jeg en lang strimmel frotte-håndklæde (som var til overs fra syning af savlesmækker) som jeg har foldet og lagt ned i.


Så nu er resultatet dette. Skumgummi er nem lige at sætte øre-stikkerne fast i. Dejligt overskueligt og tilgængeligt. Tilfreds.... ;-)

4 kommentarer:

  1. Det var dog en super idé.

    SvarSlet
  2. Fantastisk idé, sådan en æske giver jo lige det overblik, man har brug for

    SvarSlet

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails