søndag den 7. december 2014

Juletid er film-tid


Jeg har bestræbt mig på tidligt at få ordnet så mange før-jule-gøremål som muligt. Julegave købt. Julegaver bestillet hjem fra nettet. Julegaver pakkes. Julepyntet. Julebreve skrevet. Osv. osv.

Ene og alene for at få tid til ro og nærvær i julemåneden. Kalenderlys og andre lys tændt. Og masser af tid til at se film. Fjernsynets julekalendre er noget ungerne og jeg følger intenst hvert år. Desværre har kvaliteten nogle år været ringe;-(

Men ikke i år. Vi følger "Tidsrejsen" og den er helt i top. Godt og spændende plot. Gode skuespillere. Passende blanding af noget urealistisk og god gammeldags jul krydret med romantik. Me like...


Sammen med yngstesønnen ser jeg også "Andersens Julehemmelighed", der langt om længe er udkommet på dvd. Søren Hauch-Fausbøll og Søren Østergaard spiller helt formiddabelt.

Når jeg ikke har været hjemme en aften eller to, er der mange afsnit, der skal indhentes ;-)


Ungerne er ved at gå helt i selvsving over Hobbitten, hvor næste afsnit har premiere først på ugen. Det ligger i kortene, at jeg kommer til at se den i min juleferie.


Denne er også et hit hos ungerne - bliver dog snart taget ud af bif-repertoiret, så vi smutter ind og ser den i dag. Der kommer en ny lige før jul - også på listen til jule-ønsker.


Yngstesønnen er MEGA fan af Neil Patrick Harris - derfor står denne film højt på listen over vil-gerne-se-snart.





Denne serie er den første, som har fænget mig på HBO. Vi er nok ovre i genren "tøsefilm" - hvert fald er den på ingen måde action-præget.
"En affære" er den ydre ramme, der afgrænser plottet, men mange relationer i familie og lokalsamfund bliver afdækket.Vanvittigt godt skuespil. Jeg havde inden anelse om, at amerikanerne kunne lave historie med den kvalitet.
Hvert afsnit er på een time - det er jo hele så spillefilm. Nyt afsnit i morgen mandag - uuuuh....

Læs også Close-up-anmeldelse her


Har nu fået yngstesønnen med på at se denne. Alle sæsoner netop udkommet på Netflix, hvilket jo er dejligt. Dog har jeg lige for 3 dage siden bestilt 3xjulespecial-dvd hjem fra Fona - de er også med på Netflix - gad vide om jeg returnere elegant?


Del 1 af 3. del af denne film er landet i biffen. De første er set på dvd herhjemme. Meget underligt indhold men jeg må overgive mig - spændende og kult-agtig på den måde, at bliver nødt til at se den. Har dog allerede hørt, at den virker mest om optakt til del 2 - den kommer vel om et års tid. Synes det grænser til spekulation, og det byder mig egentlig imod.


Det er ikke så mange danske ungdomsfilm, der dukker op. Så gælder om at støtte op om dem, som der er. Yngstesønnen mener at version 2 af en film altid er bedre en etteren - det kan så ikke være helt ringe. Endnu een til juleferie-listen.



Denne film er der åbenbart meget hype omkring. Skal jeg bevæge mig i biffen og se den?
Opinions please....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails