søndag den 8. juni 2014

Sommerhat til ungerne


Jævnt hen spørger folk til hatte til småfolket. Så hoved og hud kan blive beskyttet mod solen. Det har altid være træls at sy, da jeg ikke har haft noget godt mønster. Dem jeg havde var der for meget arbejde og og der blev så mange sammensyninger, at blot en lille unøjagtighed i sømrummet gjorde, at størrelses-angivelsen blev for upræcis.

Har nu fået dette mønster, og det tegner meget lovende. Hatten er ikke super-afhængig af, at man rammer et præcist hovedmål. Denne er til ca. 2 år. (har også til 4-5 år) og sidder så fint på hovedet, at det ikke er nødvendigt med bindebånd.


Man kan vælge at lave et lille opslag. 


På indersiden er der små svampe, men der ikke noget i vejen for at vende den - = to forskellige udtryk.

Prisen har jeg sat til kr. 75,-. Det er klart i underkanten i forhold til, at den tager mindst lige så lang tid at lave som en bluse eller bukser, men sådan bliver det nu - i første omgang hvert fald.

Glæder mig til at lave nogle drengevarianter...

2 kommentarer:

  1. Hvor er de da fine!!!!!

    SvarSlet
  2. Tak skal du have - jeg er godt nok også meget tilfreds med den. More to follow... ;-)

    SvarSlet

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails