lørdag den 14. juni 2014

Så er VM kommet i gang..


Det længe ventede fodbold-VM er endelig kommet i gang.

I går aftes så yngstesønnen og jeg kampen mellem Spanien og Holland. Wauw!!!

Giver begrebet "flyvende hollænder" en helt ny betydning (jf. ovenstående billede). Som sønniken sagde: "både hollændere og spaniere fik tårer i øjnene - omend af to forskellige grunde".


Han har også set frem til dette VM, fordi jeg havde givet tilsagn om, at han/vi så kunne spille lidt på nogle af kampene. Det blev husket!
Som det ses, er der trillet lidt penge retur til os fra Danske Spil. Bl.a. var sønniken RET tillidsfuld overfor Hollands evner i går inden kampen. I modsætning til stort set alle andre. Han fik ret.

Nu tror jeg, jeg vil få indført ham i "Excel´s velsignelser". Så får vi lavet en oversigt over indtægter - og ikke mindst udgifter på vores spil. Om ikke andet giver det noget bonus at få lært om formler og alm. sund husholdnings-økonomi-tankegang.

Men jeg må lade ham, at han sætter sig ind i det. Holdene bliver nærstuderet, deres indbyrdes styrkeforhold, lærer spillerne udenad osv osv.
Han har ikke beskæftiget sig med fodbold intenst før, så alle hold er lige gode i hans bevidsthed - hvert fald i første omgang. Han så troligt Chile-Australien i nat. Den sprang jeg så lige over...


Til gengæld har jeg givet tilsagn om, at vi kan se denne kamp i nat. Må vist hellere få arrangeret et træf mellem liggestolen og mig ude i haven i eftermiddag, så jeg kan få sovet på forskud ;-)


1 kommentar:

  1. Her i huset holder vi med Italien, - så den kamp endte, som den skulle :)

    Det er nu lidt hyggeligt med al den fodbold.

    SvarSlet

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails