fredag den 17. januar 2014

Første indlæg skrevet fra en Mac


Jeg har lige været på kursus i Photoshop. Begynderkursus, for nu vil jeg have opbygget min viden helt fra grunden. Jeg vil være fortrolig (og efterhånden dygtig) til det RIGTIGE billedbehandlingsprogram: Photoshop. Og ikke "bare" Paint Shop Pro, som jeg har anvendt i mange år.

Vil samtidig lære det på min MacBook - den er efterhånden omkring et halvt år gammel. Har da snuset lidt til funktionerne - men er jeg fortrolig med den? Så meget NOT!!!!

Nu har jeg altså været på kursus i Photoshop og sidder klar til at arbejde med det på Mac. Vil gerne hente billeder ind, lagre billeder, arbejde plugins, dokumenter i Evernote, tage skærmdumps osv osv. Pludselig går det op for mig, hvor lang vej jeg har igen, før Photoshop-arbejdet kan komme i centrum. Bliver simpelthen nødt til at have store dele af den grundlæggende Mac-viden på plads samtidig.
Ikke at jeg klager. Jeg elsker at lære. Vejen bliver bare længere og mere omstændelig end lige først antaget ;-)

Så hermed første blog-indlæg fra Mac. Med foto som tilfældigvis lå på disken fra vores tur til Den blå Planet i sommers. På ingen måde et billede, som har relation til blog-indlægget.


2 kommentarer:

  1. Rigtig god fornøjelse med det :-)

    SvarSlet
  2. Tak skal du have - uuuh - jeg er bare i fuld gang. Det er SÅ spændende.

    SvarSlet

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails