lørdag den 18. januar 2014

Københavner-tur

Ugen bød som sagt på kursus-tur til København. Det er ikke voldsomt ofte, jeg kommer til staden, så det gælder om at udnytte tiden.

a-billede453 
Inden kursus-start listede jeg mig rundt i de halvmørke gader omkring Højbro Plads.

Det er skøre gade-navne de københavnere holder sig ;-)

a-billede452

Havde god tid at kigge vinduer i de mange spændende shops – mange i kælderetagen.

Her puslespilstørklæde fra Wettergren & Wettergren. Fik listet mig ind på 2. dagen og spurgt til prisen. Som forventeligt: 2500,- (!)

a-billede454
Flotte grafiske mønstre (trekanter) og ikke mindst noterede jeg mig, at de sælger tapet i mindre portioner. Har nogle ideer til, hvad jeg kan bruge det til en dag.

a-billede455  a-billede456

Retro Villa

 a-billede458

a-billede457

Den sommerfugle-æske er da for dejlig. Desværre brugt til Memory-spil. Ellers havde jeg hjemført.

a-billede460

Ikke uden humor.

a-billede459 
Retro-keramik.

a-billede473

a-billede462

a-billede450  a-billede449 
Fra Rie B fik jeg købt denne skønne blå dug med hjem. Er også ret glad for stof-posen, som fulgte med. Genialt med de butikker, der er begyndt på det. Også noget Gudrun Sjøden gør. Har efterhånden knap 10 stykker i forskellige størrelser. Lige en genbrugs-emballage efter mit hoved.

a-billede463
Nu ved jeg så hvor de hører til. Ældstesønnen ville elske en tur dertil.

a-billede464
Spændende at kigge ind gennem vinduer. Fandt aldrig ud af, om dette er en butik eller privat hjem. Men bemærk lige den over to meter høje fotoindramning, som står op ad væggen!

a-billede465
På andendagen af kurset fravalgte jeg deres kaffemaskine og tilbud om Godmorgen-Danmark-fjernsyn. 
Fandt i stedet dette skønne sted, hvor jeg listede mig ind.

a-billede466
Ild i pejsen. Lys på bordene, internationale livsstils-blade på bordene og stille jazz-musik i baggrunden. Sjældent har jeg nydt noget så meget.

a-billede467
I eet af bladene var omtalt Henny and My

Er nu tilmeldt deres blog.

a-billede474  
… hvor jeg fandt dette billede. Det er proppet i Evernote-mappen med “Inspiration”.

a-billede468
Tilbage til den stille morgen i Københavnergaderne. Her Legos flotte udstillings-vinduer. Formodentlig deres hovedkvarter i midtbyen.

a-billede469
Trendy herretøjsbutik. Fedt foto over døren.

a-billede470
Hvis denne butik ikke kun havde haft åbent torsdag og fredag, kan det godt være at den sort/hvide vase i midten var blevet hjemført.

a-billede471  
Sind og øje var mindsat på grafik og billeder, så dette kunne jeg ikke gå forbi uden at tage billede. Rendyrket op-art.

a-billede451
Har længe ledt efter sort/hvid-mønstede kasser hos Søstrene Grene. Vil gerne have dem stående i een eller to stakke på stuegulvet til opbevaring. Af fx fyrfadslys, servietter og andet stue-småtteri.

Nu blev det disse (ganske dyre) men dog også meget flotte og specielle æsker fra Grønlykke

Der var læs på i toget hjem. Havde også været omkring La Glace og medtaget Othello-lagkage og chokolade-kage til ungerne.  Stor jubel!

…. det var i øvrigt et godt Photoshop-kursus ;-)

2 kommentarer:

  1. Nej, hvor har du nydt din tur til Staden. Og det var da dejligt, at kurset også var godt.


    SvarSlet
  2. Ja det er godt at komme ud og blive luftet lidt - på både den ene og den anden måde ;-)

    SvarSlet

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails