søndag den 3. november 2013

Kamera app

Jeg har efterhånden en del kamera-apps på min iPhone, men det kniber med at have inde under huden, hvilke forcer de enkelte har.

Lørdag var en ualmindelig grå, mørk og kedelig efterårsdag, men alligevel blev det til en tur i en lille skov near-by.

Valgte app´en Wow Camera+ Pro ud til at teste.

a-billede411
Dette billede er taget med det indbyggede kamera – uden at gøre noget ved indstillingerne overhovedet.

a-billede410
På dette billede har jeg brugt WowCamera – kan godt lide, at jeg får originalen præsenteret samtidig med previews af de forskellige justerede udgaver.

a-billede412
Og så var det bare om at gå på jagt – selvom der var meget mørkt inde i skoven, synes jeg alligevel kamera/app gav mig noget brugbart.

a-billede413
a-billede414
Det er min tanke, at jeg vil oparbejde et “katalog” med forskellige natur-strukturer.

a-billede415
Foreløbig kommer billeder ind på pc´en - med tiden vil jeg bruge dem på min Mac, når jeg kommer i gang med at lege med billeder dér.

a-billede418

a-billede416
a-billede417
Forestiller mig også, at det bliver i Photoshop eller Aperture, at jeg vil omsætte til sort/hvid men måtte da afprøves det in-app. 

a-billede419

En effekt, som bare liiige måtte prøves. Tilfører ikke bladene noget godt men synes nu alligevel det er sjovt at prøve.

a-billede421
Turen blev også lagt forbi nærliggende kirke - her blev effekten overraskende god.

a-billede423
Jeg er er vant til, at mine billeder er på 3264x2448 pixel og dermed meget anvendelige i forskellige sammenhænge.
Derfor er det megasurt og komme hjem og finde ud af, at app´en leverer mig billeder i 640x480 ;-(
Har fiflet lidt med indstillingerne, så jeg fremover kan tage billeder i 1920x1080 px, men det er faktisk ikke “godt nok”. Jeg må teste videre med andre apps….

a-billede422
Selvom der er skruet pænt op for kontrast-effekten, er der dette min “dagens favorit”.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails