lørdag den 4. maj 2013

En ny drejning på dagen

Det er ikke altid dagen former sig som forventet/planlagt.

I dag gik det “galt” tidligt morgen, da vi var ude og dele aviser ud. Det var allerede i det første vænge. Pludselig kunne jeg mærke duften af skovmærke.
Jeg kunne ikke se den, men den må have været der, for den duft er bare SÅ karakteristisk og går direkte ind i mit system.

(Billedet, som illustrerer indlægget, er lånt fra nettet.)

Men nu havde “Skovmærke” sat sig fast i mit indre univers, så vi kørte til Torvet inde i byen. Mit håb var at finde en skovmærke-krans, som jeg kunne hjemføre. Næh – nej – ikke en eneste af de handlende kunne gøre mig glad.

a-billede102
Så nu har jeg taget sagen i egen hånd. I eftermiddags fik jeg klippet denne stak små pilekviste.

a-billede103
De er blevet befriet for bladene.

a-billede104
Pile-blade ;-)

a-billede105 
Yngstesønnen overtog produktionen af pile-kransene, så pludselig lå der 6 kranse klar. Som en slags halvfabrikata.

Måske det i morgen bliver muligt at finde en skov med blomstende skov-mærker? Så laver jeg sgu´ da bare mine egne forårskranse.

Og således fik dagen en drejning i uventet retning. Dog udelukkende til den positive side…

2 kommentarer:

  1. En flott start på dagen og fine kranser. :))

    SvarSlet
  2. Tak Rita - nu er det jo ganske spændende, om jeg finder nogle skovmærker at beklæde dem med ;-)

    SvarSlet

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails