onsdag den 10. oktober 2012

Fordummende spil

Lad det være sagt med det samme: Jeg ELSKER fordummende spil. Kan spille Bubble Shooter og Mahjong i timevis. Ikke en fornuftig tanke er i mit hoved i den tid.

Bilder mig ind, at min hjerne kommer i en slags alfa-tilstand – næsten meditationsagtigt. Det må givetvis være sundt. Så jeg spiller gladeligt videre.

Og nu har jeg opdaget potentialet på min iPad;-)

abillede845Lige nu står den på “Odysseus” fra Big Fish Games. De har masser af spil, som er sådan lidt adventure-agtige. Man skal løse gåder, lave puslespil, finde ting osv. 

Netop “finde ting” er sjovt. Se det indledende billede. Meget ligesom “Find Holger” – der gemmer sig en masse skjulte ting – vanvittig flot grafik i øvrigt.

En lille sidegevinst: Når jeg spiller det med ungerne, får de lært en masse engelsk, når de skal finde de ting, som er listet.

Så nu har jeg to plausible grunde til at fortsætte med mine fordummende spil: Det er både sundt og lærerigt;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails