torsdag den 31. marts 2011

Fantastisk bog

Måtte lige sætte dette billede øverst, selvom det er en indirekte tilgang til emnet.

Det er nemlig denne bog, jeg er så begejstret for:

bøger029

Hovedpersonen er fransk, men handlingen foregår mestendels i Østen. Bl.a. i Kuala Lumpur, hvorfra indlæggets første billede er fra. Det er Petrona Towers, som – afhængig af målemetode – regnes for verdens højeste bygning. Læs mere her: Wikipedia.

Kuala Lumpur beskrives som rig, fyldt af farver og harmonisk. I modsætning hertil er der Phom Pen, der er farveløs, støvet og fattig.

billede433

Bogen er tyk – tyk – tyk. Slet ikke velegnet som sengelæs-
ning;-) Når det en sjælden gang sker, at jeg kommer i gang med at læse en bog, som jeg allerede har læst een gang før, er det som regel altid fra første side, jeg opdager det.
Ved denne bog var jeg nok 100 sider inde, før jeg opdagede, at det plot kendte jeg da allerede. Nu er jeg langt over halvvejs, og jeg kan stadig godt huske, at jeg har læst bogen før, men jeg har absolut ingen erindring om slutningen. Pudsigt.
Det kunne være begyndende demens, men jeg tror det dog
ikke;-)

Selvom jeg har læst den før, har jeg på ingen måde lyst til at lægge den fra mig som “uinteressant”. Den er ualmindelig velskrevet og intelligent, selvom mordere og øvrige personer med hovedroller, er totalt sygelige i deres hoveder og har været udsat for de mest ekstreme hændelser. Forfatteren evner at holde et sæt personligheder i luften og få deres skæbner (og forhistorier) til at hænge sammen på forunderlig vis.

Vi er i omegnen af 600 sider, men hvis du ellers kan holde til nogle barske beskrivelser af mord og menneskesindets skyggesider, kan jeg varmt anbefale bogen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails