søndag den 20. februar 2011

Streets of London

Kan I huske Ralph McTell og denne “Streets of London”?

Jeg har altid syntes, det er en meget smuk ballade. For et par dage siden kom ældste-sønnen hjem med teksten i sin engelskbog – klar til oversættelse.
Så blev jeg helt nostalgisk og fik straks lyst til at høre sangen igen. Har fundet en del udgaver på Youtube, og da jeg netop i dag fandt ud af, hvordan film derfra kan indlejres i et blog-indlæg, vil jeg gerne sende videre til jer.

Billedsekvensen er fin – minder mig i stil og foto-teknik meget om Jacob Holdt. Jeg er glad over, at sønniken bliver præsenteret for tekst/billeder og den stof-til-eftertanke, der bliver anledning til.

Prøv at se hele videoen igennem. Der er et interview med en bedaget hr. McTell – ikke uinteressant;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails