mandag den 14. februar 2011

Mikro-strik

I lørdags lykkedes det mig at gå forbi Tante Grøn UDEN at købe noget. Det var så lige indtil jeg gik forbi butikken på tilbagevejen. Dér blev jeg overfaldet af ovenstående garn-nøgle.
Det er så tyndt, at det føles som niveauet før sytråd. Pindene er str. 2 – nørj det tager lang tid at få strikket een cm.

Det ene nøgle (50 gr = 420 m – sikken en løbelængde!) skulle række til at tørklæde og et sæt pulsvarmere. Teknikken er en form for påfugle-mønster. Det varer altid lidt, inden jeg kommer ind i mønsteret, så I må have til gode at se, hvordan det former sig.

Desværre har Tante Grøn ikke vist præcis det garn på deres hjemmeside – endnu hvert fald. Indtil videre kan I se garnet her: Noro Sekku.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails