torsdag den 23. december 2010

Skals kalenderen

billede200

Efterhånden har jeg 4 årgange af Skals Kalenderen hængende. Det er nu sjældent, at det er den “rigtige” måned, som er synlig – jo, måske for det indeværende år. Ellers er der favorit-billeder som jeg har svært ved at bladre væk fra.

Jeg bliver især fascineret af de meget fine beskæringer, der er lavet på billederne. Selvfølgelig er selve tingene, der vises også helt uforlignelige.

Mindes med glæde da jeg selv var elev der i vinteren 1979-80. Det var også en sne/is-vinter, hvor jeg gik mange skønne ture i Skals-omegnen. Og sikken der blev syet, broderet, vævet og alt muligt andet.

billede201

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails