fredag den 31. december 2010

Beskyttelse af pc – generelt

billede220

Dette creepy billede for at illustrere, hvordan jeg får det, når jeg på een eller anden måde føler “noget” har sneget sig ind på min pc, som ikke skal være der. Det kan være hardware/software-fejl men nok så meget trusler udefra.

Der er heldigvis en række ting, som jeg kan sikre mig er tip-tip på pc´en, hvad angår de udefra kommende angreb.
Jeg anvender en Windows-platform, så alle jer, der ikke bruger det, må bare læse forslagene mere generelt;-)

- Firewall skal være slået til
- Der skal være installeret et (opdateret) antivirus-program
- Automatiske opdateringer af Windows skal være aktiveret (man kan evt. selv gå på Windows Update og tjekke om der er relevante opdateringer til eens styresystem)

Jeg har gentagne gange set, at ovenstående lille liste har kunnet hjælpe til den indledende sikkerhed på pc´en. F.eks. følger der ofte et to-måneders gratis antivirus-program med en ny-indkøbt pc. Men hvad gør man, når det udløber? Glemmer at forholde sig til det? Mange tror – fejlagtigt – at de fortsat er beskyttet, fordi der er et Norton-ikon synligt. Men programmet bliver ikke opdateret, når man ikke har købt programmet, og så er man lige vidt sikkerhedsmæssigt.
Derfor handler mit næste pc-for-piger-indlæg om, hvilket antivirus-program jeg vil anbefale.

Grafik-tag

cutout06 Ovenstående tag er lavet med cut-out-effekten i Paint Shop Pro – jeg er fuldstændig vild med, at det kan lade sig gøre at lave denne tre-dimensionelle effekt med anvendelse af skygger de rette steder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails