tirsdag den 31. august 2010

Pixlr i konstant udvikling

Jeg bliver så glad hver gang jeg i Google Reader kan se, at der er kommet opdateringer på Pixlr´s blog. Dem har der faktisk været flere af de seneste dage, og de er altid interessante.

Det er endnu en fordel ved online programmer: Ændringer tilføjes af udviklerne, og umiddelbart efter er de tilgængelige for os brugere uden, at vi selv skal i gang med at opdatere. Yes!

pixlr0051

Dagens opdatering er bare så velkommen: Pixlr opdatering.

I mit indeværende skole-projekt skal eleverne nemlig beskære et billede til 255 x 255 px, og indtil opdateringen ville de skulle have trukket beskæringen manuelt og helt præcist have ramt samme antal pixels i højde og bredde for efterfølgende at resize. Det kræver mere af finmotorikken end man næsten kan forlange. Ejheller af vokskne.

Men det er nu saga blot. Jeg kan blot i den nye værktøjslinje angive hvor meget det beskårne billede skal ende op med i pixels. Fantastisk brugbart!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails