søndag den 25. juli 2010

Det fineste kors

billede77,

Kæresten var på antik-marked i går, og han har virkelig øje for de små ting, som vil glæde mig. Ovenstående kors-perle var, hvad han hjembragte på denne tur.

Faktisk er det en broche, men det har jeg nu ikke tænkt mig at anvende det som. Højden er på ca. 7 cm, så det vil passe perfekt til min lille samling. Læs mere om den her: Kors.

Når man først er begyndt at fascineres af kors, rummer det jo sit helt eget univers af symboler og info om tidsepoker, man kan sætte sig ind i. Umiddelbart ville jeg tippe ovenstående kors til – hvad det udformningsmæssige angår – at være i jugendstil.
Mht. det religiøse signal er jeg slet ikke velbevandret nok til at kunne bedømme om det er et benedektiner-kors, malta-kors eller noget helt tredje.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails