tirsdag den 22. juni 2010

Windows 7 fif

Nu har jeg efterhånden leget med Windows 7 noget tid og så småt ved at vænne mig til nye måder at arbejde på.

I dette indlæg vil jeg opsamle de små tips & tricks, som hjælper mig selv – måske andre også kan få glæde af dem?

win 03

Hvordan finder jeg nemt vej til “Skrivebordet”?

Det gør du ved at klikke på dette lille uanselige felt nederst til højre i dit vindue:

win7 01

Hvordan får jeg min gode, gamle Hurtig-start i proceslinjen tilbage?

Jeg havde ikke arbejdet ret længe med Windows 7, før jeg blev voldsomt irriteret over den klodsede proces-linje. Først og fremmest har jeg indstillet den til at vise “små ikoner”, men alligevel manglede jeg den elegante “Hurtig start”.

Du får den tilbage ved at højreklikke et tomt sted på proceslinjen og vælge “Værktøjslinjer”, “Ny værktøjslinje”. Nu skriver du: %userprofile%\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch i mappeboksen og klikker derefter på “Vælg mappe”. Nu har du igen Hurtig Start på proceslinjen.

win7 02

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails