søndag den 29. august 2010

Færdige billeder

billede101

Så blev de først to billeder færdig-monteret. Her kan du læse om, hvordan det gik undervejs: Leg med Pixlr

Det er et meget godt eksempel på, at jeg skal gå hele vejen med en opgave og ikke bare tro jeg kan tænke mig frem til det hele.
F.eks. er de små lærreder fra Str Greene på 10 x 10 cm. Ja det er de så knap heller for ofte er de lidt skæve i det og måske kun 9,8 på den ene led og 10,1 på den anden. Det er jo for så vidt ganske charmerende, men jeg havde lavet den “fejl” at billederne var på 10 x 10 cm færdig-printet, og så ragede noget af papiret ud over kanten.
Det dutter ikke, så jeg var henne og skrabe billedet af lærredet og lime nyt billede på.

Der er nødt til at være indarbejdet minus ½ cm på alle leder, så fremover bliver billederne 9 x 9 cm i printet udgave. Dermed bliver der en fin lille hvid afslutnings-“ramme” – det bliver meget pænere.

Billeder er limet på lærredet med limlak, og når det har tørret nogle timer, har overfladen fået endnu en gang af den halvmatte lak fra Panduro Hobby.

Eet mere, som er beskrevet her: Mere leg med Pixlr

billede102

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails