mandag den 17. april 2017

Installation af Acer tablet


En stor del af min påske er gået med at få installeret sådan en fætter her med Windows 10.

Det er en Acer Aspire Switch 10 - en tablet (med touchscreen), som har nogle år på bagen. Oprindelig leveret med Windows 8.1.


Men i den seneste tid nåede den ikke længere end til billede af denne type. Jeg var ikke opmærksom på at få taget et billede af den konkrete fejlmelding - den så ikke ud som ovenstående. Men budskablet var klart: Windows var korrupt og kunne ikke startes - rådet var reinstallation.

Nu er installation af Acer tablets ikke noget jeg har prøvet før, men jeg tænkte "hvor svært kan det være"? Den har et USB-stik, så tænkte, at jeg blot kunne boote op på een af mine fine USB-keys med win10-installation. Se dette blogindlæg.

Nej nej - så nemt var det ikke.

Lige gyldig hvad jeg gjorde, så vendte den tilbage til "korrupt bootmanager".

Jeg kan være ret stædig, når det stikker mig, så VILLE have det løst....

Når man nu i mange timer har arbejdet efter trial-and-error-metoden, så fortaber det sig en anelse i tågerne, hvordan man ville kunne gå direkte til en løsning en anden gang. Nu lister jeg nogle stikord, som - måske - kan hjælpe andre på rette vej.

  • BIOS-settings skulle rettes - F2 tastes på denne model for at nå dertil. 
  • Var nødt til at sætte et supervisor pw på for at kunne rette i vitale settings 
  • UEFI settings skulle tilpasses - nedenfor billede af, hvordan de ser ud aktuelt
  • Denne model kan kun installeres med en 32-bits udgave af Windows 10. 
  • Da den var installeret måtte jeg på Acers hjemmeside og - med anvendelse af serienummet - finde de forskellige drivere, som var nødvendige for at få lyd, touchscreen mm til at virke.
Mission completed!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails